Aims & Scope
IJTHE is a peer-reviewed scientific journal on the pedagogical dimensions of the use and applications of information technology (IT) in post-secondary education.
Editor-in-Chief
Bruno Poellhuber : Université de Montréal
IJTHE is published by CRIFPE (Université de Montréal) and is also hosted on Érudit.
The journal is supported by funding from:
- Social Sciences and Humanities Research Council (SSHRC) – Canada – Aid to Scholarly Journals
- Fonds de recherche du Québec – Société et Culture (FRQSC) – Scientific Journal Support Program
Current issue
-
L’intelligence artificielle en enseignement supérieur : étude exploratoire des perceptions, usages et inégalités d’adoption des étudiants et étudiantes
Artificial Intelligence in Higher Education: An Exploratory Study of Students’ Perceptions, Usage, and Unequal Adoption- Sandrine Decamps - Haute École Louvain en Hainaut (HELHa), Belgium
- Axelle Zanichelli - Institut supérieur de formation sociale et de communication (ISFSC), Belgium
-
L’utilisation de la baladodiffusion en enseignement universitaire : une revue de la portée
The use of Podcasting in Higher Education: A Scoping Review- Claudia-Ève Therriault - Université du Québec à Rimouski, Canada
- Marie-Ève Caron - Université de Sherbrooke, Canada
- Rebecca Savard - Université du Québec à Rimouski, Canada
- Sonia Dubé - Université du Québec à Rimouski, Canada
- Jessica Rassy - Université de Sherbrooke, Canada
- Christine Genest - Université de Montréal, Canada
- Nathalie Maltais - Université du Québec à Rimouski, Canada
-
Satisfaction of Iran’s Medical Students with Virtual Education in the Post-Pandemic era
Satisfaction d’étudiants et d’étudiantes en médecine iraniens à l’égard de l’enseignement à distance dans la période post-pandémique- Amirreza Goudarzi - Iran University of Medical Sciences, Iran
- Narjes Khalili - Iran University of Medical Sciences, Iran
- Arghavan Haj-Sheykholeslami - Iran University of Medical Sciences, Iran
-
Quelles pratiques adopter pour soutenir la qualité de la formation asynchrone en enseignement supérieur? Une réflexion pédagogique menant à une synthèse de critères de qualité
What Practices can Support the Quality of Asynchronous Learning in Higher Education? A Pedagogical Reflection Leading to a Summation of Quality Criteria- Christelle Charlebois - Université du Québec à Montréal, Canada
- Christine Simard - Université TÉLUQ, Canada
-
Utilisation de casques audio en auditoire : étude exploratoire de l’activité et de l’expérience des étudiants et étudiantes
Use of Headphones in Lecture Halls: An Exploratory Study of Student Activity and Experience- Simon Flandin - Université de Genève, Switzerland
- Emma Frossard - Université de Genève, Switzerland
- Léa Beaud - Université de Genève, Switzerland
- Jérémy Laurent-Luchetti - Université de Genève, Switzerland
- Jérôme Kasparian - Université de Genève, Switzerland



