- 
                                    
                                
                Internet au service de la tâche : un travail d’ajustements 
 The Internet as a task enabler: Making adjustments- Thierry Soubrié - Université de Grenoble, France
 
- 
                                    
                                
                L’usage d’Internet dans un dispositif d’autoformation en FLE : le cas d’un public en immersion 
 Use of the Internet with a self-learning tool for French as a second language: The case of a public immersion school- Yuchen Chen - Université du Maine, France
 
- 
                                    
                                
                Développer des compétences interactionnelles en collaborant à distance 
 Developing interactional skills through distance collaborations- Charlotte Dejean-Thircuir - Université de Grenoble, France
 
- 
                                    
                                
                Quel est le rôle des environnements audio-graphiques synchrones dans les interactions d’un cours de langue en ligne? 
 What is the role of synchronous audiographic environments in interactions in an online language course?- Chahrazed Mirza - The Open University, Royaume-uni
- Marie-Noëlle Lamy - The Open University, Royaume-uni
 
- 
                                    
                                
                The Eportfolio: How can it be used in French as a second language teaching and learning? 
 The Eportfolio: How can it be used in French as a second language teaching and learning?- Thierry Karsenti - Université de Montréal, Canada
- Simon Collin - Université du Québec à Montréal, Canada
 
