RITPU | IJTHE

Revue internationale des technologies en pédagogie universitaire

International Journal of Technologies in Higher Education

Usages des réseaux et médias sociaux par les étudiants en contexte d’apprentissage à l’Université virtuelle de Côte d’Ivoire (UVCI)

How Students use Social Media and Networks in a Learning Context at the Virtual University of Côte d’Ivoire (UVCI)
Amon Kassi Holo - École normale supérieure d’Abidjan, Côte D’Ivoire
Tiémoman Koné - Université virtuelle de Côte d'Ivoire, Côte D’Ivoire
Download the complete article

Abstract

This exploratory study aims to understand the extent to which students integrate learning dimensions into their social media and network practices. To this end, we conducted a survey of a sample of 603 students from the Virtual University of Côte d’Ivoire (UVCI), using an online questionnaire. The results show that for the most part, students use social networks and media including WhatsApp, Google and YouTube to search for resources related to course content and as collaborative workspaces focusing on understanding educational content and collective work. Of these applications, WhatsApp is the one most used and preferred by students.

Available online: 2022-04-11

DOI : https://doi.org/10.18162/ritpu-2022-v19n2-10

Holo, A. K., & Koné, T. (2022). Usages des réseaux et médias sociaux par les étudiants en contexte d’apprentissage à l’Université virtuelle de Côte d’Ivoire (UVCI). International Journal of Technologies in Higher Education, 19(2), 148-159. https://doi.org/10.18162/ritpu-2022-v19n2-10