RITPU | IJTHE
Revue internationale des technologies en pédagogie universitaire
International Journal of Technologies in Higher Education
Connection
Français
Home
Aims & Scope
Editorial policy
Submit an article
Publication Workflow
Sponsors
Contact us
La Revue est consacrée à la diffusion, en accès libre et de
façon continue
, d’expériences, de pratiques, d’évaluations, de réflexions critiques et de recherches sur l’intégration des technologies en enseignement supérieur.
Volume 7 - 2010 (issue 1)
Internet au service de la tâche : un travail d’ajustements
The Internet as a task enabler: Making adjustments
Thierry Soubrié - Université de Grenoble, FRANCE
L’usage d’Internet dans un dispositif d’autoformation en FLE : le cas d’un public en immersion
Use of the Internet with a self-learning tool for French as a second language: The case of a public immersion school
Yuchen Chen - Université du Maine, FRANCE
Développer des compétences interactionnelles en collaborant à distance
Developing interactional skills through distance collaborations
Charlotte Dejean-Thircuir - Université de Grenoble, FRANCE
Quel est le rôle des environnements audio-graphiques synchrones dans les interactions d’un cours de langue en ligne?
What is the role of synchronous audiographic environments in interactions in an online language course?
Chahrazed Mirza - The Open University, ROYAUME-UNI
Marie-Noëlle Lamy - The Open University, ROYAUME-UNI
The Eportfolio: How can it be used in French as a second language teaching and learning?
The Eportfolio: How can it be used in French as a second language teaching and learning?
Thierry Karsenti - Université de Montréal, CANADA
Simon Collin - Université du Québec à Montréal, CANADA